Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için, amaçlarla sınırlı ve gizliliğe uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz

SIVI YAKITLI KIZGIN YAĞ KAZANLARI

Günümüzde endüstrinin birçok dalında yüksek sıcaklıklara ve bu sıcaklıklarda verimli çalışabilecek ısı transfer sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Buhar sistemleri bu  ihtiyaçlara daha yüksek basınç değerlerine çıkarak  cevap verebilmektedir. Ancak  yüksek  sıcaklıklara ulaşabilmek için gereken basınç değerleri, buhar sistemlerini maliyet, verim ve emniyet açısından dezavantajlı konuma getirmektedir. Yüksek sıcaklıklarda ısı üretimi, ısı transferi, verimli ve güvenli bir şekilde kızgın yağ sistemleri ile sağlanabilmektedir. 

Kızgın yağ sistemleri, endüstriyel tesislerde diğer alternatif akışkanların ulaşamayacağı yüksek sıcaklıkta akışkan ihtiyacını, düşük basınçta karşılamak için kullanılan sistemlerdir.

Kızgın yağ sistemlerinde, özelliğini kaybetmeden 250°C-280°C ye kadar ısıtılabilen çeşitli ısı transfer yağları kullanılmaktadır. Sistemde kullanılan akışkanın özelliklerinden dolayı, tesisat ve cihazların içinde korozyon ve kireç bağlama gibi verim azaltıcı ve  bakım gerektiren arızalar söz konusu olmamaktadır.

Sarmal silindirik kızgın yağ kazanları yüksek verim ile çalışmaktadır. Sıvı yakıtlı olarak dizayn edilen sarmal silindirik kızgın yağ kazanları fuel-oil No:6 ve No:4, mazot  gibi yakıtları yüksek verimle yakabilirler.

Bu sistemlerde brülörde ilk ateşleme mazot yakılarak yapılır. Buhar kazanında belirli bir basınca geldikten sonra mazot sistemi devre dışı bırakılarak fuel-oil yakımına geçilebilir.

Ana yakıt tankı ve günlük yakıt tankı serpantinli buhar ısıtmalı tip tanklardır. Mazot yakılarak elde edilen buhar ile fuel-oil tankları ısıtılmakta 80 C yakıt sıcaklığına ulaştıktan sonra dişli pompalar vasıtasıyla brülörde fuel-oil ile yanma sağlanır.

Sıvı yakıtlı kazan sistemlerinde yakıt akış sistemi, ana yakıt tankı, günlük yakıt tankı, mazot tankı, yakıt ısıtma eşanjörleri, pot depo gibi birleşenlerden oluşur. İstenilen viskozite getirilen yakıtın bağlantısı brülöre yapılır. Brülörde yanmamış yakıtlar geri dönüş hattı ile tekrar yakıt ısıtma eşanjörlerine gönderilir.

© Copyright 2021 Enşah Enerji Mühendislik Ltd. Şti. All Rights Reserved.

web site technoone int.